Tuesday, December 25, 2012

Suatu Hari di Hujung minggu

Hari Ahad  yang lepas, aku balik ke kampung Arwah Atuk husband sebelah Arwah Ayah Husband di Pahang, kat sana hanya ade Pakcik Husband yang tinggal berseorangan di rumah kampung. Sampai sana dalam kul 11 pagi.Kitorang berdua bersama abang ipar dan emak sama-sam menaiki myvi silver.
Sampai kat sana, fuhhhh....pokok manggis keliling rumah. ada yang tinggi ade yang rendah.Tak percaya? tengok ni......
 ha...... kan dah cakap...rendah je....leh petik buah tu tanpa galah...seronok.......

 yang ni pulak pokok yang tinggi

yang ini sederhana tinggi

 inilah hasilnya......dua plastik besar manggis....siap bawak kat ofis...habis licin budak2 ofis makan.......

 Dah macam tarzan dah aku tengok husband aku ni...tinggi gak pokok duku langsat ni...nasib baik family husband, kalau family aku,,,sure aku yang kat ats tu....dah lama tak cuba ni....teringin gak.......

 Burung merpati yang hinggap kat atas pokok...banyak burung merpati...semua Pakcik Husband yang ternak.

 Teringin gak nak makan daging merpati.....sedap.....tapi lain kali la minta pakcik sembelihkan.Leh goreng garing.....sedapnya..........

Lepas tu kitorang petik buah rambutan....kecik2 tapi manis.....macam yang petik jugakla kan.....hahahahha....masuk bakul angkat sendiri(tak muat bakul)



 Lepas tu kitorang makan buah durian ni...sebelum bawak balik shah alam satu bonet kereta....penuhhhh.....kitorang lunch makan durian je...kenyang gile...panassssssssss

  Buah durian ni ade yang kecik ade yang besar....yang saiz kecik....buah kat dalam ade 3@4 ulas je....tapi aku lebih suka yang kecik....sedap sangat...tak pernah rasa yang macam ni sedap...walaupun kecik buah durian ni...puas makan.....tengok gambar ni....comel kan????????

Ini buah durian yang saiz kecik



                                      
Haaaa....inilah rupanya bila sampai kat shah alam...berbakul2 buah durian....bayangkan kitorang bawak balik dengan duk 4 orang dalam kete....1 plastik besar buah rambutan...2 plastik besar buah manggis dan 3 bakul buah durian....ni kena bagitau perodua ni...kete myvi pun muat buah durian 3 bakul ni.....bukan kete proton je....hihihihihi...promote nampak.....

Kitorang balik hari je.....jem gile la...dari pahang nak sampai shah alam.....tolak dari sana sampai shah alam ade lebih kurang 3 jam setengah....dah la hujan....bayangkan dengan bau durian dalam kereta.....3 jam setengah dalam kete, jalan jem....balik pening kepala.........nak dijadikan cite tahun lepas aku balik kg rembau n.sembilan...kena demam denggi.....kali ni aku balik kg pahang pahang...kena gigit serangga apatah....kaki lak bengkak...mc la jawabnya....doktor kata aku munkin ade allergic,,,lepas ni kalau nak g kebun lagi kene pakai baju macam nak ke bulan(hihihihihi)....rasanya pacat, dahla berdarah2.tapi dalam masa 1 minggu dah surut dah kaki ni....alhamdulillah..............sekarang dah ok.....





No comments:

Post a Comment