Tuesday, October 9, 2012

Alhamdulillah, dah hampir 7 hari aku buat kerja lebih masa....rasa sakit2 badan. Tapi berbaloi bila dapat duit claim....leh la nak meronggeng2 skit ngan duit claim.......uiitttt...bukan2. kita kenala menabung. ELeeeeehhh...macam la banyak sangat duit dalam bank aku tu.....bawah RM10 tu mesti ade la kan. Kalau tak akaun close....hihihihihih.....

Tapi hari ni aku sedih sikit...sebab rasanya ape yang aku buat langsung tak dihargai....malah mereka yang buat salah cuba buat aku plak yang rasa bersalah(betul ke ayat aku ni?)lantakla.....Aku tau aku bukan sape2, tapi ape yg aku buat, aku fikir dulu..baik buruknye....kalau kita rasa itu salah mestilah kita bangkang, ye tak??? bukan bengkang tau(kuih bengkang atau jalan bengkang bengkok).Entahlah...aku dh tak mampu nak memberi nasihat pada mereka...rasanya ape yang aku cakap masuk telinga kanan, keluar telinga kiri...maklumla...umat akhir zaman.....kalau buat dosa tak rasa dia bersalah...sampaila satu masa Tuhan uji dia...orang kata(dah terhantuk baru terngadah:maksud:bila sesuatu tu sudah berlaku, baru terfikir nak menyesal. Peribahasa ni memang sangat sesuai dengan dunia zaman sekarang.Tapi kalau orang tu dah terhantuk tapi tak insaf2 jugak nak wat camne?( hantuk je kepala dia ke dinding).




Tapi ade manusia ni bila dah buat salah, dia blame orang lain lak....dia nak orang terjerumus ke lembah maksiat tu jugak.....falsafah mana la yang dia ikut ye?aku agak stress.....(nak ditelan mati mak nak diluah mati bapak.....)Tapi ape2pun mak ayah aku adalah orang yang penting dalam hidupku selain suamiku. Andai aku lemah, mereka juga akan lemah. Aku mohon pada Allah, sedarkanlah mereka yang sudah jauh tersesat.Seandainya cara aku ini salah, Kau tunjukkan aku jalanMu Ya Allah. 



Aku tahu aku perlu tabahkan hati untuk hadapi semua ini...biarlah andai Kau ingin mengujiku...tetapi aku mohon berilah sesuatu yang sanggup aku hadapi...aku ingin bahagia di dunia dan akhirat. 



Mujurlah ape jua terjadi dalm keluargaku ini...suami sangat memahami..Terima kasih abang kerana beri syg peluang untuk lebih mengenal erti kehidupan..Apepun nasihatnya(jangan mengalah biar berdepan musuh sebesar mana pun, lawan dengan emosi,jangan putus asa.Itulah "My beloved Husband". Syukur Ya Allah, Kau berikan aku seorang lelaki yang tidak pernah kenal ertjemu untuk mencintai hambaMu yang nakal ini.......................




No comments:

Post a Comment